TECHNIK REKLAMY

kierunek pod patronatem
Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej
im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu

Przedmioty punktowane: język polski, język angielski, matematyka, informatyka Przedmiot rozszerzony: język angielski
Pierwszy język obcy: język angielski
Drugi język obcy: włoski lub niemiecki
Minimum punktowe: 60 pkt.

Technik reklamy to inspirujący zawód dla osób kreatywnych, komunikatywnych, otwartych na nowe doświadczenia, łatwo nawiązujących kontakty z innymi ludźmi. Wymaga on łączenia w sobie wiedzy informatycznej, ekonomicznej, organizacyjnej, plastycznej, psychologicznej, a także lingwistycznej. Praca w reklamie jest pracą ciekawą, stwarzającą ciągle nowe wyzwania.

Branża reklamowo-komunikacyjna jest jedną z najważniejszych branży XXI wieku. Sektor komunikacji marketingowej jest obecnie motorem wzrostu gospodarczego. Jest także dobrym miernikiem koniunktury gospodarczej. W sektorze (w Europie) obecnie jest zatrudnionych ponad 7 milionów osób z tendencją wzrostową.

Jako technik reklamy będziesz:
  • planować, organizować i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe,
  • zapoznawać się z formami i rodzajami reklamy,
  • projektować reklamę zewnętrzną oraz reklamę internetową,
  • tworzyć spoty reklamowe oraz animacje komputerowe,
  • tworzyć teksty i slogany reklamowe,
  • uczyć się fachowych sposobów gromadzenia i selekcjonowania informacji,
  • projektować różnego typu ulotki, wizytówki,papiery firmowe, plakaty itp.
  • tworzyć gadżety reklamowe (kalendarze, koszulki, kubki, magnesy itp.),
  • obsługiwać programy graficzne oraz podstawowe programy użytkowe,
  • profesjonalnie wykonywać i obrabiać zdjęcia,
  • wykorzystywać druk 3Dw reklamie,
  • sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
  • stosować metody badań rynku reklamy,
  • oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
Kierunkowe przedmioty zawodowe to:
  • Podstawy reklamy;
  • Przekaz i komunikat w reklamie;.
  • Kampania reklamowa;
  • Język obcy (angielski) w reklamie;
  • Strategia w reklamie;
  • Kreacja w reklamie;
  • Produkcja reklamy;
  • Planowanie kampanii reklamowej;
  • Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej;
  • Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
Możliwości zatrudnienia:
  • agencje reklamowe, agencje reklamy wizualnej,
  • agencje public relations,
  • działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
  • studia graficzne i fotograficzne,
  • drukarnie wielkoformatowe,
  • działy kreatywne i rozwoju produktu,
  • agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
  • działy sprzedaży,
  • biura ogłoszeń środków masowego przekazu,
  • media,
  • własna działalność gospodarcza.
Jako technik reklamy znajdziesz pracę m.in. jako:
  • account manager,
  • agent reklamowy,
  • art designer,
  • projektant poligrafii,
  • specjalista ds. marketingu,
  • pracownik działu kreatywnego,
  • pracownik studia graficznego,
  • pracownik działu produkcyjnego, planowania publikacji lub badań rynkowych,
  • copywriter,
  • specjalista do spraw reklamy lub public relations.

Po ukończeniu technikum będziesz przygotowany do rozpoczęcia pracy lub kontynuowania nauki na uczelniach wyższych. Masz wiele kierunków do wyboru, np. grafika i multimedia, projektowanie stron www, zarządzanie, marketing i nowe media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, marketing internetowy, public relations. Możesz również uzupełnić swoje kwalifikacje na kwalifikacyjnych kursach zawodowych lub
w szkołach policealnych.

Umiejętności praktyczne: będziesz zdobywać w profesjonalnej pracowni informatycznej
i fotograficznej. W trakcie nauki odbędziesz praktyki zawodowe. Odbywać się one będą
w agencjach reklamowych, agencjach public relations, działach reklamy, promocji
i marketingu, drukarniach wielkoformatowych, studiach fotograficznych oraz w innych podmiotach stanowiących Twoje potencjalne miejsce zatrudnienia.

Zdobędziesz dwie kwalifikacje potwierdzone egzaminem zewnętrznym i uznawane w krajach UE:
      • Kwalifikacja 1: PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
      • Kwalifikacja 1: PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową

Możesz także rozwijać swoje zainteresowania i kreatywność oraz uzyskiwać dodatkowe kwalifikacje zawodowe korzystając z naszej bogatej oferty.

Mamy Ciebie następujące propozycje:
      • wycieczki zawodowe do potencjalnych zakładów pracy (m.in.agencje reklamowe, radio, telewizja, drukarnie wieloformatowe),
      • praktyki zawodowe w kraju i za granicą z Erasmus+
      • udział w tematycznych sesjach fotograficznych,
      • udział w wystawach prac graficznych i reklamowych,
      • wycieczki szkoleniowe do firm zajmujących się projektowaniem i drukiem 3D;
      • zajęcia na PWSTE w Jarosławiu;
      • udział w projektach i warsztatach w Podkarpackim Centrum Innowacji
        w Rzeszowie.
      • innowacja “E-komunikacja w biznesie” to zajęcia przybliżające komunikację marketingową online. Dowiesz się jak prowadzić działania
        w zakresie public relations w Internecie, na czym polega e-mailing (newsletter), czy jak wykorzystywać media społecznościowe w strategiach marketingowych.

Z nami możesz też rozwijać swoje kompetencje społeczne i personalne. Możesz także skorzystać z bogatej oferty sportowej.

Wizytówka

Technik reklamy

Zajęcia praktyczne

Doskonalenie różnorodnych technik reklamowych, autoprezentacji, kształtowanie kompetencji miękkich niezbędnych w społeczeństwie informacyjnym.

Pokazy

Wsparcie logistyczne konkursów i turniejów

Wartość dodana

Rozwój organizacji pracy, przedsiębiorczości, wiedzy "infotechnicznej" oraz umiejętności menadżerskich podczas powadzenia własnej firmy.

Jeśli mieszkasz daleko od Jarosławia czeka na Ciebie miejsce w bursie http://www.zpowjaroslaw.pl .