TECHNIK REKLAMY
kierunek pod patronatem
Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej
im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
Przedmioty punktowane: język polski, język angielski, matematyka, informatyka
Przedmiot rozszerzony: język angielski
Pierwszy język obcy: język angielski
Drugi język obcy: włoski lub niemiecki
Minimum punktowe: 60 pkt.
Technik reklamy to inspirujący zawód dla osób kreatywnych, komunikatywnych, otwartych na nowe doświadczenia, łatwo nawiązujących kontakty z innymi ludźmi. Wymaga on łączenia w sobie wiedzy informatycznej, ekonomicznej, organizacyjnej, plastycznej, psychologicznej, a także lingwistycznej. Praca w reklamie jest pracą ciekawą, stwarzającą ciągle nowe wyzwania.
Branża reklamowo-komunikacyjna jest jedną z najważniejszych branży XXI wieku. Sektor komunikacji marketingowej jest obecnie motorem wzrostu gospodarczego. Jest także dobrym miernikiem koniunktury gospodarczej. W sektorze (w Europie) obecnie jest zatrudnionych ponad 7 milionów osób z tendencją wzrostową.
Jako technik reklamy będziesz:- planować, organizować i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe,
- zapoznawać się z formami i rodzajami reklamy,
- projektować reklamę zewnętrzną oraz reklamę internetową,
- tworzyć spoty reklamowe oraz animacje komputerowe,
- tworzyć teksty i slogany reklamowe,
- uczyć się fachowych sposobów gromadzenia i selekcjonowania informacji,
- projektować różnego typu ulotki, wizytówki,papiery firmowe, plakaty itp.
- tworzyć gadżety reklamowe (kalendarze, koszulki, kubki, magnesy itp.),
- obsługiwać programy graficzne oraz podstawowe programy użytkowe,
- profesjonalnie wykonywać i obrabiać zdjęcia,
- wykorzystywać druk 3Dw reklamie,
- sporządzać budżet kampanii reklamowych i promocyjnych,
- stosować metody badań rynku reklamy,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
- Podstawy reklamy;
- Przekaz i komunikat w reklamie;.
- Kampania reklamowa;
- Język obcy (angielski) w reklamie;
- Strategia w reklamie;
- Kreacja w reklamie;
- Produkcja reklamy;
- Planowanie kampanii reklamowej;
- Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej;
- Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
- agencje reklamowe, agencje reklamy wizualnej,
- agencje public relations,
- działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
- studia graficzne i fotograficzne,
- drukarnie wielkoformatowe,
- działy kreatywne i rozwoju produktu,
- agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej,
- działy sprzedaży,
- biura ogłoszeń środków masowego przekazu,
- media,
- własna działalność gospodarcza.
- account manager,
- agent reklamowy,
- art designer,
- projektant poligrafii,
- specjalista ds. marketingu,
- pracownik działu kreatywnego,
- pracownik studia graficznego,
- pracownik działu produkcyjnego, planowania publikacji lub badań rynkowych,
- copywriter,
- specjalista do spraw reklamy lub public relations.
Po ukończeniu technikum będziesz przygotowany do rozpoczęcia pracy lub kontynuowania nauki na uczelniach wyższych. Masz wiele kierunków do wyboru, np. grafika i multimedia, projektowanie stron www, zarządzanie, marketing i nowe media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, marketing internetowy, public relations. Możesz również uzupełnić swoje kwalifikacje na kwalifikacyjnych kursach zawodowych lub
w szkołach policealnych.
Umiejętności praktyczne: będziesz zdobywać w profesjonalnej pracowni informatycznej
i fotograficznej. W trakcie nauki odbędziesz praktyki zawodowe. Odbywać się one będą
w agencjach reklamowych, agencjach public relations, działach reklamy, promocji
i marketingu, drukarniach wielkoformatowych, studiach fotograficznych oraz w innych podmiotach stanowiących Twoje potencjalne miejsce zatrudnienia.
-
-
- Kwalifikacja 1: PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
- Kwalifikacja 1: PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową
-
Możesz także rozwijać swoje zainteresowania i kreatywność oraz uzyskiwać dodatkowe kwalifikacje zawodowe korzystając z naszej bogatej oferty.
Mamy Ciebie następujące propozycje:-
-
- wycieczki zawodowe do potencjalnych zakładów pracy (m.in.agencje reklamowe, radio, telewizja, drukarnie wieloformatowe),
- praktyki zawodowe w kraju i za granicą z Erasmus+
- udział w tematycznych sesjach fotograficznych,
- udział w wystawach prac graficznych i reklamowych,
- wycieczki szkoleniowe do firm zajmujących się projektowaniem i drukiem 3D;
- zajęcia na PWSTE w Jarosławiu;
- udział w projektach i warsztatach w Podkarpackim Centrum Innowacji
w Rzeszowie. - innowacja “E-komunikacja w biznesie” to zajęcia przybliżające komunikację marketingową online. Dowiesz się jak prowadzić działania
w zakresie public relations w Internecie, na czym polega e-mailing (newsletter), czy jak wykorzystywać media społecznościowe w strategiach marketingowych.
-
Z nami możesz też rozwijać swoje kompetencje społeczne i personalne. Możesz także skorzystać z bogatej oferty sportowej.